ZA POMOČ: IZBERITE SVOJE VOZILO, PLOVILO ALI NAPRAVO
IN POMAGALI VAM BOMO PRI IZBIRI 
ZA IZBIRO KLIKNI NA IKONE DESNO ali SPODAJ! 

      

KATERI POLNILEC ZA AKUMULATOR ?
KAJ JE AVTOMATSKI POLNILEC AKUMULATORJEV ?

 

POGOSTA VPRAŠANJA LASTNIKOV VOZIL, KI SO DOMA V GARAŽI, AVTOSALONIH itd., in STROJEV TER NAPRAV, KI POTREBUJEJO AKUMULATOR ZA ZAGON MOTORJA ALI NAPAJANJE RAZNIH NAPRAV (AGREGATI, DVIŽNE PLOŠČADI, PLOVILA...).
 

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA V SODOBNIH VOZILIH JE POMEMBNO.
TO SE JE POSEBNO POKAZALO V ČASU "KARANTENE VOZIL" OZ. OMEJEVANJU GIBANJA OSEB IN VOZIL.
 


padec napetosti v akumulatorju, preseki kablov, novosti, NAČINI POLNJENJA IN namembnost CTEK polnilnikov – polnilcev akumulatorjev in še več, si prosimo preberite spodaj v prispevkIH.

 

POLEG VRSTE AKUMULATORJA JE ZA IZBIRO POLNILCA POMEMBNA   
K A P A C I T E T A  AKUMULATORJA !

 

 

DA ali NE in KDAJ?

KAJ JE RECOND - CTEK

Kako polniti EFB akumulatorje v vozilih s Start&Stop sistemi s CTEK polnilniki?

KAKO POLNIMO EFB AKUMULATORJE

Razlika med cenenimi in CTEK polnilniki

POLNILEC ALI VZDRŽEVALEC, KAKŠNA JE RAZLIKA?

Vzdrževanje vozila-akumulatorja v karanteni

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA

ZA MANJŠA VOZILA
DEFA ogrevanje vozil in motorja, polnjenje akumulatorja

DEFA KOMPLET - POLNILEC AKUMULATORJA,
OGREVANJE KABINE ali MOTORJA

Trgovine so založene z akumulatorji že dalj časa

V ČASU KARANTENE SO V SKLADIŠČIH OBSTALI TUDI AKUMULATORJI

Avtosaloni z novimi in starimi vozili bodo imeli težave

AVTOSALONI MORAJO VZDRŽEVATI AKUMULATORJE VES ČAS!

Seveda morate imeti »pri roki« šuko vtičnico z 230V napetostjo.

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA DOMA

Presek kabla za 12V/24V - izračun

PRESEKI KABLOV - FORMULA za IZRAČUN

CTEK polnilniki zadostijo visokim zahtevam

CTEK POLNILEC AKUMULATORJA PRO120 JE IZBRAL MERCEDES BENZ

Polnilniki za svinčeve akumulatorje niso primerni za litijeve

KATERI POLNILEC ZA LITIJEVE AKUMULATORJE

Vzdrževanje MANJŠEGA akumulatorja s CTEK

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJEV NA KOSILNICI IN DRUGJE 

 

TAKO PA POLNIMO - VZDRŽUJEMO NAŠE 5 LET STARO VOZILO S STOP&START SISTEMOM.
KER SE NE VOZIMO POGOSTO, NAM NAPETOST, POSEBNO POZIMI, ZELO HITRO PADE POD 12,4V KO SE ZAČNE SULFATIZACIJA AKUMULATORJA.

ALI VERJAMETE, DA NAM MOTOR KADARKOLI PRAV "VESELO KRESNE"?!

 

 

 

 

 

KAJ MORAM VEDETI, KO KUPUJEM NOV POLNILEC AKUMULATORJEV?
(slovnično pravilno je sicer polnilnik akumulatorjev)

 

Najprej bi radi naše kupce PRED NAKUPOM opozorili, da preverijo KAPACITETO svojih akumulatorjev, da bi lahko izbrali primeren polnilnik za svoje vozilo! Merilo je KAPACITETA v amperskih urah (Ah) akumulatorja in tudi način oz. vrsta uporabe (samo vzdrževanje, polnjenje, hitrejše ponjenje...). 

 

Če ste v dvomih o izbiri, vas vabimo, da nam pošljete e-poštno sporočilo s klikom tukaj
Svetovali vam bomo kako polniti in vzdrževati akumulator.

ŠE NEKAJ INFORMACIJ NA NAŠEM BLOGU:  tukaj

 

Vsi CTEK polnilniki in vzdrževalniki – polnilci in vzdrževalci - akumulatorjev so razviti na Švedskem po najnovejših dognanjih in zahtevah sodobne avtomobilske industrije in izdelave akumulatorjev

OGLEJTE SI TUDI SLIKE SPODAJ....

 

Polnilec akumulatorjev

 

 

Običajno kupci na naši spletni strani sami izberejo polnilnik.  Nič narobe, ČE vedo kaj in za kaj kupujejo polnilnik.

Če ne vedo, je potrebno izvedeti kaj več o polnjenju-vzdrževanju akumulatorjev.
Ponovno: vedeti je potrebno NAJPREJ kapaciteto akumulatorja, namen in način uporabe akumulatorja!
To so OSNOVNI PODATKI, ko izbiramo moč in vrsto polnilnika-vzdrževalnika akumulatorjev!

 

Danes so zahteve po polnjenju akumulatorjev precej drugačne kot v obdobju fičkov in stoenk.
In starih antimonskih, mokrih in odprtih svinčevih akumulatorjev.

 

Takrat smo akumulatorje doma priključili na navaden linearni ( npr. Iskrin ) polnilnik, ki ni imel zgornje limitirane napetosti, ni imel nikakršnih povratnih informacij z akumulatorja, in ni imel nikakršnih varnostnih funkcij, da bi preprečil neizogibno: izhlapevanje elektrolita ali celo eksplozijo akumulatorja – če smo ga pozabili odklopiti po pribl. 24 urah.
 

Polnilec za akumulator

 

Nekateri so svoje »mrtve« akumulatorje nosili v servise akumulatorjev, da so jim jih »obudili v življenje«. In za to plačali, seveda.
To dodatno funkcijo "obujanja" imajo nekateri CTEK polnilniki pod imenom "RECOND" (in še kako opcijo – berite spodaj). Brez, da hodite na servise in plačujete...

 

Danes ni potrebno več hoditi na servise akumulatorjev! Vsaj v večini primerov ne.
Razen, če ne želite obremenitveni test akumulatorja.
To storite le, ko je akumulator običajno že preveč sulfatiziran, brez kapacitete in popolnoma prazen.
Odgovor na servisu pa bo enak: "nima kapacitete, kupite nov akumulator".

 

Če pa imate sodoben CTEK polnilnik za akumulator: se boste morali pravilno vprašati, poučiti in – odločiti in kupiti, bo takih primerov manj!

 

IZ NAŠE PRAKSE:
od nekaterih lastnikov CTEK polnilnikov smo dobili povratno informacijo, da jim polnilnik »noče« napolniti POPOLNOMA PRAZEN akumulator. Vsi CTEK polnilniki imajo lastnost, da ZA ZAČETEK POLNJENJA potrebujejo MINIMALNO PROTINAPETOST 2V!
To je ena izmed varnostnih funkcij, da ne polnimo okvarjenega akumulatorja (zato tudi ne iskri, če sklenemo polnilne čeljusti). Potrebno je brati navodila.

 

NAŠ NASVET:

nekateri tipi CTEK polnilnikov imajo dodatno funkcijo »SUPPLY«. V primeru popolnoma praznega akumulatorja, ga za nekaj ur priklopite na njega in izberete funkcijo »SUPPLY«.
Če akumulator res ni popolnoma okvarjen, se bo napetost v njemu dvignila. Šele nato lahko uporabite funkcijo "RECOND". Kasneje, pri uporabi in vzdrževanju, pa uporabljajte funkcijo »NORMAL« oz. »AVTO« oz. tipu akumulatorja primerno (če je AGM, GEL…).

Vedeti pa morate, da ste tako izpraznjenemu akumulatorju z nevzdrževanjem močno skrajšali življensko dobo. Ne obstaja polnilnik, ki bi iz starega naredil nov akumulator…

 

Seveda, še vedno so bili in še bodo ljudje, ki jih to »ne zanima«, »ne potrebujejo«, se nočejo poglabljati v to »znanost«…in obstanejo v obdobju fičkov in stoenk.
​Taki ljudje se, običajno, tudi ne sprašujejo o (ne)potrebnem onesneževanju okolja.
Akumulatorji so NEVAREN ODPADEK!
Razlika je, če jih zavržemo na 3 do 5 let ali pa npr.  na 8 do 10 let.
Če imate sodoben polnilnik - vzdrževalnik akumulatorja, je zagotovo veliko manj "stran vrženih" akumulatorjev !

 

Nekateri imajo toliko denarja, da ne menjajo akumulatorja v 3 do 5 letih, temveč menjajo vozilo ter se s temi "nevarnimi odpadki" ne obremenjujejo.
Obremnjevali se bodo tisti, ki kupijo njihovo rabljeno vozilo.
Sebično in nepošteno do okolja in…

 

Polnilec akumulatorjev CTEK


Vsi vemo, da »gre vse naprej«.

 

Tako tehnika v avtomobilski industriji, novi tipi akumulatorjev, kot tudi nujno potrebna podpora tej industriji. Zahteve za preštevilne elektronske in električne naprave v vozilih zahtevajo tudi boljše in bolj zmogljive akumulatorje.

 

Na tržišču so se uveljavili GEL, v avtomobilski industriji predvsem AGM-VRLA akumulatorji, ki so cenovno in kvalitativno še sprejemljivi. V zadnjih letih se pojavljajo še t.i. EFB (Enhanced Flooded Battery – izboljšani mokri akumulatorji) in v premijskih vozilih
LITIJEVI akumulatorji za start motorja in porabnike v vozilu (s tem varčujejo s težo, saj so do 3x lažji za enako kapaciteto!)  in za električna vozila, ki pa so posebno poglavje.

 

Za te premijske znamke (vozila ali motorna kolesa), ki vgrajujejo litijeve 12V akumulatorje (LiFePo4, LiPo, LFP…) , je potrebno uporabljati namenski polnilnik za litijeve alkumulatorje, saj imajo drugačen algoritem (način)  polnjenja. Če bi jih polnili s polnilnikom za svinčeve akumulatorje, lahko celo eksplodirajo!

Kateri CTEK polnilniki imajo možnosti polnjenja za svinčeve in litijeve akumulatorje (torej OBE - razen Lithium XS ima opcijo samo za litijeve)?
To so CT5 Powersport , Lithium XS, M15, PRO25S , PRO 25SE, PRO60...linki so spodaj.

 

Polnilec za akumulator -  ctek vsi produkti
 


CTEK Sweden je šel naprej:
 

v NAJNOVEJŠI seriji polnilnikov M15PRO25SPRO25SE in PRO 60 za profesionalni program lahko izbiramo polnjenje - vzdrževanje med svinčevimi in litijevi akumulatorji !

Na tržišču je tudi CT5 POWERSPORT za lastnike motornih koles in LITHIUM XS za lastnike vozil z manjšimi kapacitetami s svinčevimi ali LITIJEVIH akumulatorjev !

 

Kaj mora imeti sodoben polnilnik akumulatorjev -polnilec akumulatorja- oz. je dobro, da ima:

  • Omejeno zgornjo napetost polnjenja na 14,4V ( ali 14,7V za AGM, GEL, EFB (Start&Stop)  - beri navodila proizvajalca!)
  • Povečano napetost polnjenja za GEL, AGM, EFB akumulatorje ali nizke temperature
  • Posebno napetost polnjenja za litijeve LiFePo4 akumulatorje (13,8V oz. po potrebi - izbor načina je razviden pri polnilnikih PRO25S, PRO25SE in PRO 60 )
  • Nizko nihanje toka in napetosti zaradi elektronike v vozilih
  • Meritev in test stanja akumulatorja
  • Desulfatizacijo močno sulfatiziranih svinčevih celic akumulatorjev
  • Obdelavo - obnovo stratificiranega ( slojevitega ) elektrolita ( v zelo izpraznjenem akumulatorju je elektrolit slojevit: kislina,voda,kislina…)
  • Pulzno dopolnjevanje ( za VZDRŽEVANJE akumulatorja na daljše obdobje je to zelo pomembna funkcija )

CTEK polnilniki akumulatorjev vse to imajo !

 

 

 

NI vedno tako, kot si obiskovalec avtoservisa predstavlja...

 

Lastniki vozil, ki vozijo svoja sodobna vozila s polno elektronike servisirati na take servise (slika spodaj) običajno ne vedo s kakim orodjem (kar polnilnik akumulatorjev je!) polnijo akumulatorje in diagnosticirajo njihovo elektroniko vozila. To je stari, LINEARNI (brez zgornje omejitve napetosti) polnilnik!
Poleg tega, da serviser lahko zaradi tega v programu dobi napačno kodo napake, je lahko vprašljivo tudi, ali je s tem »prastarim orodjem« povzročil kako dodatno napako v vozilu s polno elektronike...tega sicer lastnik vozila ne bo izvedel. Na koncu velja samo izstavljen račun tega »sodobnega avto servisa«.

 

 

 


Zakaj polniti in vzdrževati akumulatorje s CTEK polnilniki?

 

Zato, ker ti PREPREČUJEJO SULFATIZACIJO SVINČEVIH CELIC v AKUMULATORJU in PODALJŠUJEJO ŽIVLJENSKO DOBO AKUMULATORJU!
In vaše vozilo je VEDNO PRIPRAVLJENO ZA ŠTART!

8 stopenj polnjenja-vzdrževanja imajo vsi CTEK polnilniki od MXS 5.0 naprej...spodaj je primer ra MXS 7.0.
 

 

SPODAJ je primer lepo "zabuhlega" akumulatorja. Očitno niso izbrali pravi način polnjenja. Berite navodila ali vprašajte nas!

Na spodnjem posnetku (klik) lahko tudi vidite, da akumulator lahko celo eksplodira. Požar, škoda na objektu ali celo kaka žrtev...
 

 

 

Spodaj se bomo dotaknili »domačih«  uporabnikov  CTEK polnilnikov in
profesionalnih uporabnikov v avtosalonih, vrtnarijah, čistilnih servisih...

 

Pred časom nas je »presenetil« naš sorodnik s svojim razmišljanjem o polnjenju akumulatorjev, ki smo mu začasno »dali CTEK polnilnik na preizkus«.

 

Ima osebni avto, ki ga vozi  2 do 3-krat na teden ( je v pokoju), njegov sin ima vozilo z veliko elektronike, ki ga, zaradi bolezni, ravno tako ne vozi pogosto. Poleg  tega imajo pri hiši tudi traktor, ki ga pred zimo  parkirajo pod kozolec. Tega občasno pozimi spravijo v pogon, da splužijo sneg.

 

Ob obisku pri njih izvemo, da imajo CTEK polnilnik spravljenega  v kleti !
Ob vprašanju ZAKAJ, je bil odgovor: »saj imamo NOV akumulator na traktorju« ! 
Ostala vozila pa…saj bo motor vžgal... Pa ni bilo tako.
Sinov akumulator v njegovem vozilu je »izdihnil« še pred iztekom 2-letne garancije, ki pa mu je v trgovini niso priznali, ker je bil sulfatiziran !
Ker ga je »zapustil« in »umetno postaral« zaradi dolgega stanja vozila in NEVZDRŽEVANJA akumulatorja (sulfatizacija se prične, ko v akumulatorju pade napetost pod 12,3V in svinec začne razpadati v svinčev sulfat, ki se v obliki kristalov nabira na svinčeve plošče - volumen svinca se manjša - kapaciteta akumulatorja upada).
Ne vprašajte, če se nisem ob tem udaril po čelu!

 

Kljub našemu poprešnjemu »izobraževanju« (ko sem jim posodil polnilnik) in »izobraževanju« vsakega kupca  zakaj in kako uporabljati CTEK polnilnike, je naš sorodnik ravnal popolnoma napačno !

 

Zakaj je ravnal napačno?

Spoznali smo, da moramo takim uporabnikom CTEK polnilnikov razložiti uporabnost in namen še bolj »po domače«.

 

Prenekateri kupec »naših« polnilnikov se še vedno ne zaveda v čem je »point« ali »kavelj« (po domače: namen – smisel) teh polnilnikov !

 

To niso »navadni« polnilniki akumulatorjev ! To so tudi VZDRŽEVALNIKI akumulatorjev, ki preprečujejo sulfatizacijo svinca in nabiranje sulfata na ploščah v akumulatorju !
S tem podaljšamo življensko dobo akumulatorju.

 

To NI vzdrževanje akumulatorja !

 

 

 

 

To JE vzdrževanje akumulatorjev npr. v avtosalonih, kleteh, garažah...(spodaj) !

 

 

 

 

 

 

Namen CTEK polnilnika-vzdrževalnika akumulatorja in postopki:

 

CTEK morate imeti priklopljenega na akumulator ČIM DALJ ČASA ( vedno, ko je le mogoče ), da akumulator ne sulfatizira ! To posebno velja za vozila, ki STOJIJO dalj časa!

Tudi od nakupa novega akumulatorja dalje ( če se ne vozite vsak dan ) !
S tem preprečite sulfatizacijo svinčenih plošč, saj priklopljen CTEK takoj začne s polnjenjem, če zazna padec napetosti pod 12,4V !
Vedeti morate: tudi nov akumulator sulfatizira, če ga ne uporabljate vsakodnevno !
Kupljen akumulator v trgovini je že lahko sulfatiziran)!
Zaradi samopraznjenja zaradi predolgega skladiščenja ( posebno pa ob nizkih temperaturah ) !
In še nekaj: če akumulator globoko izpraznite, ga čim preje dobro napolnite in dalje vzdržujte.

 

Znano je: pod napetostjo 12,3V se začne sulfatizacija svinčevih celic ( vsi, ki jim akumulator »stoji« v vozilih in ga ne vozite: izmerite napetost, takoj boste vedeli pri čem ste )!

 

CTEK ima tudi posebne LED indikatorje – pokazatelje napetosti akumulatorjev, ki se jih lahko pritrdi direktno na kleme akumulatorja, v njih pa vključi CTEK polnilnik.

 

Naslednje vprašanje za »domače uporabnike«: KAJ PA JE SULFATIZACIJA?

 

Napetost ene celice ter kemični proces, ki je prisoten v akumulatorju, je izražen v dolgi kemični formuli.
Odgovor bomo priredili  (beri: zelo poenostavili)  »domačim« uporabnikom.

 

Pri globokem praznjenju akumulatorja, posebno, ko se ta NE UPORABLJA ( in pade napetost pod 12,3V ), se začne kemijski proces pretvarjanja svinca v svinčev sulfat  v obliki kristalov, ki se nabira na svinčene plošče akumulatorja.

 

To pomeni, da se volumen  svinca, kamor shranjujemo električno energijo,  zmanjšuje !
Drugače povedano: kapaciteta mu je padla.

 

Primer iz prakse: po taki vaši pogosti »neuporabi« akumulatorja  vam lahko  vaš »mrtev akumulator« izmeri  strokovnjak na servisu-trgovini akumulatorjev in njegova »diagnoza« je samo: »nima več kapacitete. Kupite novega«. Seveda pri njemu. Marsikdaj je tak test tudi plačljiv. Če ne kupite pri njemu.

 

Še ena preprosta razlaga »sulfatizacije« oz. vzroka zmanjšanja kapacitete: če imamo na dežju - še bolj v slani vodi… železno, necinkano pločevino, bo ta zarjavela  (se spremenila v železov oksid). Sčasoma bo torej pločevina izginila ! Kot svinec v akumulatorju.

 

Z vzdrževanjem napetosti v akumulatorju nad 12,4V ta kemični proces praktično zavremo.
Priklopljen CTEK na akumulator prav zaradi tega STALNO MERI napetost!

 

Torej razumete sedaj zakaj VZDRŽEVATI akumulatorje s CTEK polnilniki-vzdrževalniki akumulatorjev nad 12,4V, ko se kemična pretvorba svinca v svinčev oksid še ni pričela ?

 

Še enkrat: ker CTEK-i  PREPREČUJEJO »izginjanje« svinca v akumulatorju, saj so vsi prirejeni tako, da ob padcu napetosti pod 12,4V takoj začnejo s polnjenjem (stalno merijo napetost)!
Seveda mora biti CTEK čimbolj pogosto ( ali stalno) priklopljen, če akumulatorja ne uporabljate!

 

DEJSTVO: ni polnilnika na svetu, ki bi pretvoril svinčev sulfat nazaj v svinec in ga vgradil nazaj na celice akumulatorja !

 

Torej, če boste »zamudili« z vzdrževanjem akumulatorjev, ki »stojijo« kjerkoli, vam tudi CTEK polnilnik ne bo pomagal !

 

Morda bo pomagal podaljšati življensko dobo s še njegovimi dodatnimi unikatnimi ( edinstvenimi ) funkcijami »desulfatizacija« in »recond-obnova«, vendar vedite: vaš akumulator ne bo več dolgo »živel«, ker ste ga »zapustili« oz. »predčasno postarali«…

 

Pri lastnikih vozilih doma, ki se ne uporabljajo vsakodnevno ( motorna kolesa, štirikolesniki, kosilnice, vodni skuterji, starodobniki, športna vozila, agregati….) ali kjer je veliko električnih uporabnikov ( npr. sodobna vozila, specialna vozila, avtodomi…),  v zimskih razmerah ( gorska središča z motornimi sanmi, ratraki, štirikolesniki… –  s padcem temperature močno pade napetost in kapaciteta ) in pri službah za varnost in reševanje, kjer mora biti vozilo VEDNO v pripravnosti za zagon ( gasilci, vojska, policija, gorska reševalna služba…), je švedski CTEK polnilnik-vzdrževalnik akumulatorjev relativno poceni glede na to kar nudi.

Ter varna in kvalitetna rešitev !

 

To spoznavajo mnogi uporabniki CTEK-ov  že od leta 2004 v domovih, v  servisih in specialnih službah.
Tudi z našo pomočjo.

Garancijo zagotavlja CTEK Sweden AB v povezavi z našim podjetjem (garancija polnilnikov 2 in 5 let).

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih