AVTOSALONI IN PRODAJA VOZIL V ČASU KARANTENE in PO KARANTENI
AVTOSALONI MORAJO VZDRŽEVATI AKUMULATORJE VES ČAS!
KARANTENA NOVIH IN STARIH VOZIL
V času karantene ljudi in vozil in po njej, se pojavlja še dodata situacija (spodaj). Vozila z akumulatorji vred (!) že (pre)dolgo čakajo na kupce.
Tudi po karanteni je avto industrija v krču, prodaja vozil je precej manjša, zaloge neprodanih vozil se večajo...in s tem vedno daljši časi razstavljanja vozil v salonih.
V njih so akumulatorji. Jih v avtosalonih vzdržujejo?
Morajo jih, saj je akumulator v sodobnem vozilu po 14 dneh lahko "poln" samo še med 50-60% napolnjenosti (beri spodaj).
TRGOVINE Z NOVIMI IN STARIMI VOZILI beležijo v marcu 2020 padec prodaje vozil za več kot 60%. V naslednjih mesecih ni mogoče pričakovati, da se bo trg takoj »pobral«. Ostajajo zaloge vozil iz prejšnjega leta (!) in od letos. VSI imajo akumulatorje za zagon motorja! Takih vozil po skladiščih je na tisoče…desettisoče.
Leta 2019 so v Sloveniji prodali 70.000 novih vozil, starih vozil, ocenjujejo, čez 100.000…
Podatkov za leto 2021 še nimamo.
Mnogim salonom z novimi vozili smo že svetovali, predstavili, zmontirali in dobavili CTEK polnilce.
Lastnikom avtosalonov (in trgovin s starimi vozili) svetujemo redno vzdrževanje akumulatorja, saj novejše in večje ko je vozilo, VEČJA je STALNA PORABA ELEKTRIKE ! Občasno polnjenje akumulatorja, pogosto šele potem, ko jim računalnik vozila že javlja "too low voltage", ni "dobro" za akumulator.
Vsak akumulator ima že ob izdelavi po katerikoli tehnologiji (mokri Ca/Ca, AGM-VRLA, GEL, litijevi) določeno število polnilno-praznilnih ciklusov.
Torej večkrat ko se akumulator močno izprazni že pri novem vozilu, KRAJŠA JE ŽIVLJENSKA DOBA akumulatorja!
Ob naših obiskih v avtosalonih smo velikokrat preverili napetosti v vozilih. Pri marsikaterem vozilu smo ugotovili, da je akumulator "poln" samo še 50% !
glej SOC klasifikacijo.
Mnogi avtosaloni še vedno nimajo namenskih polnilnikov-polnilcev. Uporabljajo kako "ne preveč pametno kovinsko škatlo" (to je samo polnilec - to ni vzdrževalec akumulatorja !) in z njim občasno napolnijo akumulator vozila v avtosalonu šele potem, ko jim računalnik vozila javlja, da je prenizka napetost.
Pozoren in izobražen potencialni kupec (dragega) vozila je zahteven kupec in opazi tudi take "malenkosti".
Če pa kupi novo vozilo z že precej iztrošenim akumulatorjem, pa prodajalcu ni v dobro ime, če tak kupec pride nazaj čez kako leto, ker je akumulator opešal.
Precej lastnikov takih vozil je že prišlo do nas, ker so ga na servisu (ki imajo običajno avtosalon) poslali k nam, da pač naj kupijo CTEK polnilec-vzdrževalec akumulatorja. Nekaj teh lastnikov so nam to povedali z ne prav pozitivnim mnenjem do servisa in znamke vozila, ki so ga kupili...