TRGOVINE Z AVTODELI - KARANTENA
V ČASU KARANTENE SO V SKLADIŠČIH OBSTALI TUDI AKUMULATORJI
TRGOVINE Z AVTODELI se običajno pred zimsko sezono založijo z izdatno zalogo akumulatorjev…Fizične trgovine z avtodeli so bile od srede marca 2020 večkrat dalj časa zaprte.
Posledično osebje trgovine ne more skrbeti za vzdrževanje akumulatorjev (nekateri jih bolj ali manj, ko so trgovine odprte, problem je ob veliki količini akumulatorjev - lastnik trgovine si ne privošči strošek za nakup boljših polnilnikov-vzdrževalnikov.
V eni od njih smo skozi izložbo videli vsaj 30 akumulatorjev (kaj pa v skladišču?), ki čakajo na kupce. Nekateri akumulatorji so še iz meseca junija 2019 (videli smo napis).
Kdor bo kupil tak »nov« akumulator, se lahko zgodi, da bo kupil že sulfatiziranega (torej postaranega), čeprav ga bo prodajalec pred prodajo napolnil.
Znano je, da se pretvorba (sulfatizacija) svinca na celicah akumulatorja začne pod 12,3V napetosti. Ta snov se nabira v obliki kristalov svinčevega sulfata na svinčeve plošče in preprečuje tokokrog med anodo in katodo oz. kemične reakcije (povedano zelo poenostavljeno). Posledično akumulatorju pada kapaciteta, čeprav sploh še ni bil vgrajen v vozilo!
Takemu akumulatorju avtoelektrikar hitro postavi diagnozo: nima kapacitete.
Sulfatiziran akumulator polnilnik hitro napolni do 14,4V napetosti.
Ko pa ga nekajkrat obremenimo (startamo motor), mu zaradi zmanjšane kapacitete zelo hitro pade napetost.
Prodajalec akumulatorjev bo lahko svetoval edino možnost:
kupite nov akumulator.