ZA POMOČ: IZBERITE SVOJE VOZILO, PLOVILO ALI NAPRAVO
IN POMAGALI VAM BOMO PRI IZBIRI 
ZA IZBIRO KLIKNI NA IKONE DESNO ali SPODAJ! 

      

MOJA ZGODBA 2020 - NEOBVEZNO BRANJE

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA

 

 

Tik pred prvo karanteno sem kupil štiri leta staro vozilo. Ima Start&Stop sistem z AGM akumulatorjem. Na njega imam priključen komfort indikator  , ki mi z rdečo utripajočo ledico stalno kaže (posebno sedaj pozimi), da bo akumulator kmalu "izdihnil", ker je napetost pod 12,4V.
Kaj to pomeni po SOC klasifikaciji  tukaj  (torej akumulatorji s Start&Stop sistemom ne vzdržijo več kot pet let ?!).

Standard Euro6 zahteva minimalne izpuste vozil, ne upošteva pa, da moramo uporabniki vozil zato POGOSTEJE kupovati akumulatorje, ki so NEVARNI ODPADEK (za njihovo proizvodnjo je ravno tako večja obremenitev za okolje, ker jih morajo narediti več ! ).
Z logiko, ki jo nam vsiljuje EU, se ne strinjam, vendar proizvajalci vozil se morajo ravnati po direktivah EU, če želijo še prodajati vozila v EU... jaz  (itak) vedno izključim Start&Stop sistem, vendar je mučno za voznika...VSAKIČ ob zagonu je cel kup "operacij" da spelješ - je kot "polet na luno".
Prejšnji akumulator na vozilu brez Start&Stop sistema mi je zdržal osem let in sem ga menjal po osmih letih (z vzdrževanjem s CTEK), sedaj ga bom moral na pet let...(res pa je, da sem kupil že štiri leta staro vozilo brez vzdrževanega akumulatorja s CTEK).
Vendar vsi smo, kjer smo.
Če ne želite, da vam akumulator z računalnikom vred ne "počepa" v zimskih in teh neverjetnih (karantenskih) časih, predlagam, da uporabite CTEK polnilnike z vsem priborom, ki je na voljo. Sedaj, pozimi, imam na vozilo (z AGM akumulatorjem s Start&Stop)  stalno priklopljen polnilnik CTEK MXS 7.0 z na načinom AGM  in napetostjo 14,7V.
Lahko je tudi manjši MXS 5.0 . Če imate vozilo z večjo kapaciteto in stalno (!) veliko porabo elektrike, ne bo "škodoval" MXS 10 (od viška ne boli glava in če si ga lahko privoščite).

Motor "zelo živahno" zažene, čeprav samo 2x na teden, ko grem v trgovino.
Vendar, poleg tega, da ni potrebno klicati "AMZS" za pomoč, je glavno, da akumulator ne bo "opešal" čez zimo in naslednjo pomlad (morda?) ne bo treba kupiti novega... To je t.i. VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA!

V prvem letu karanten sem z vozilom opravil samo kakih 3.000-4.000 km. Podobno kot vsi Slovenci letos (karantena, ne smemo v druge občine...). Poleti, ko sem se odpravil na enourno kopanje na Obalo, sem iskal dve uri, da sem našel parkirni prostor na zasebni parceli (zvečer sem videl, da "biriči" lepijo listke drugim vozilom parkiranih ob cesti). To je bil edini "poletni dopust" in sem kasneje raje ostal doma. Torej avto preveč miruje in bi akumulator bil na preizkušnji, če ga ne bi imel priklopljenega.

Ps.: sedaj, ko je "svoboda" in nič več karanten, sem ugotovil, da sem v dveh letih prevozil 10.600 km. Akumulator pa je še vedno prvi, star 6 let! Upam, da bo prezimil še zimo 2022/2023...

 

Pa še to: 

nekateri smo vzdrževali akumulatorje v naših vozilih že pred karanteno. V času 2-mesečne karantene se je mnogim dogodilo, da jim je akumulator s težavo ali pa sploh ni zagnal motor (odzivi na FB, v medijih). Sodobna vozila s polno elektronike (posebno pa s Start&Stop sistemi), kot tudi starejša vozila…VSI imajo akumulatorje!
Splošno je znano, če se z vozili ne vozimo pogosto oz. zelo poredko (!), akumulator hitro oslabi - posebno v hladnejšem vremenu - poglej  NAPOLNJENOST AKUMULATORJA po SOC klasifikaciji
Torej v teh primerih, posebno pri SODOBNIH vozilih, je potrebno oz. priporočljivo VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA !

Zakaj? Svinec se na ploščah akumulatorja pod 12,30V začne spreminjati v svinčev sulfat, ki se nalaga na te plošče, kar vedno bolj otežuje tokokrog med anodo in katodo, spreminja tudi kemične procese, poleg tega, da se svinčev sulfat nikoli več ne bo »spremenil« nazaj v svinec in je tega, posledično, vedno manj…"kapacitete nima več" vam bo diagnosticiral elektrikar ali prodajalec akumulatorjev...kupite novega. Najlažje reči, težje kupiti nov akumulator.

No, včasih naletimo na lastnika vozila, ki pravi, da lažje kupi vsake tri leta nov akumulator, kot pa da se "ukvarja" in misli na akumulator, da bo vedno poln...ne vprašajte, če je ta voznik običajno lastnik premijskih znamk. Stroški menjave, morebitna vleka, okoljevarstvo...to takim ni pomembno.

 

TAKOLE CTEK VZDRŽUJE AKUMULATOR na mojem (sedaj 6 let starem)  Citroenu s Start&Stop sistemom in AGM akumulatorjem.
Polnilnik (ali za Google polnilec) akumulatorja imam pritrjenega na leseni deski na steni, z 2,5m dolgim podaljškom z lahkoto doseže do akumulatorja:

 

 

 

 

Na prejšnjem 16 let staremu Berlingu (spodaj) je bil naš akumulator takole poln (to je bil drugi akumulator v 16 letih!).
Zelena led dioda prikazuje, da je napetost nad 12,6V,
kar je po SOC klasifikaciji 100% napolnjen. Seveda smo ga POZIMI STALNO VZDRŽEVALI :

 

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih