IZBERITE SVOJE VOZILO, PLOVILO ALI NAPRAVO
IN POMAGALI VAM BOMO PRI IZBIRI 
ZA IZBIRO KLIKNI NA IKONE DESNO ali SPODAJ! 

      

MOJA ZGODBA 2020 - NEOBVEZNO BRANJE

VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA

 

 

Tik pred prvo karanteno sem kupil štiri leta staro vozilo. Ima Start&Stop sistem z AGM akumulatorjem. Na njega imam priključen komfort indikator  , ki mi z rdečo utripajočo ledico stalno kaže (posebno sedaj pozimi), da bo akumulator kmalu "izdihnil", ker je napetost pod 12,4V.
Kaj to pomeni po SOC klasifikaciji  tukaj  (torej akumulatorji s Start&Stop sistemom ne vzdržijo več kot pet let ?!).

Standard Euro6 zahteva minimalne izpuste vozil, ne upošteva pa, da moramo uporabniki vozil zato POGOSTEJE kupovati akumulatorje, ki so NEVARNI ODPADEK (za njihovo proizvodnjo je ravno tako večja obremenitev za okolje, ker jih morajo narediti več ! ).
Z logiko, ki jo nam vsiljuje EU, se ne strinjam, vendar proizvajalci vozil se morajo ravnati po direktivah EU, če želijo še prodajati vozila v EU... jaz  (itak) vedno izključim Start&Stop sistem, vendar je mučno za voznika...VSAKIČ ob zagonu je cel kup "operacij" da spelješ - je kot "polet na luno".
Prejšnji akumulator na vozilu brez Start&Stop sistema mi je zdržal osem let in sem ga menjal po osmih letih (z vzdrževanjem s CTEK), sedaj ga bom moral na pet let...(res pa je, da sem kupil že štiri leta staro vozilo brez vzdrževanega akumulatorja s CTEK).
Vendar vsi smo, kjer smo.
Če ne želite, da vam akumulator z računalnikom vred ne "počepa" v zimskih in teh neverjetnih časih, predlagam, da uporabite CTEK polnilnike z vsem priborom, ki je na voljo. Sedaj, pozimi, imam na vozilo (z AGM akumulatorjem s Start&Stop)  stalno priklopljen polnilnik CTEK MXS 7.0  (lahko je tudi MXS 5.0) na način AGM  z napetostjo 14,7V. 
Motor "zelo živahno" zažene, čeprav samo 2x na teden, ko grem v trgovino.
Vendar, poleg tega, da ni potrebno klicati "AMZS" za pomoč, je glavno, da akumulator ne bo "upešal" čez zimo in naslednjo pomlad (morda?) ne bo treba kupiti novega... To je t.i. VZDRŽEVANJE AKUMULATORJA!

V letu karanten sem z vozilom opravil samo kakih 3.000-4.000 km. Podobno kot vsi Slovenci letos (karantena, ne smemo v druge občine...). Poleti, ko sem se odpravil na enourno kopanje na Obalo, sem iskal dve uri, da sem našel parkirni prostor na zasebni parceli (zvečer sem videl, da "biriči" lepijo listke drugim vozilom parkiranih ob cesti). To je bil edini "poletni dopust" in sem kasneje raje ostal doma.

 

Na 16 let staremu Berlingu (spodaj) je naš akumulator poln (to je drugi akumulator v 16 letih!). Zelena led dioda prikazuje, da je napetost nad 12,6V,
kar je po SOC klasifikaciji 100% napolnjen. Seveda ga v času karantene in zlasti POZIMI STALNO VZDRŽUJEMO :

 

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih