IZBERITE SVOJE VOZILO, PLOVILO ALI NAPRAVO
IN POMAGALI VAM BOMO PRI IZBIRI 
ZA IZBIRO KLIKNI NA IKONE DESNO ali SPODAJ! 

      

PADEC NAPETOSTI V AKUMULATORJU V ODVISNOSTI OD OKOLJSKE TEMPERATURE

Stanje napolnjenosti akumulatorja (SOC)

Akumulatorji imajo opise podatkov o tehničnih lastnostih za delovanje v okoljih v povprečju od 20 do 25°C.
Realni podatki o napetosti, kapaciteti, trajanju obremenitve, skladiščenja…se lahko bistveno spremenijo premosorazmerno glede na padec ali dvig okoljske temperature.
Z različnimi temperaturami se spremeni tudi možna uporaba (napetost in kapaciteta) akumulatorja in skladiščenja.

Primer: če je 100% napolnjen akumulator (12,90V – AGM, 12,80 - GEL in 12,70V moker-odprt) izdelan za delovno okolje 20°C, bo pri PADCU okoljske-zunanje temperature za vsakih 10°C,  napetost nižja za 0,2V  (Vir: CTEK Sweden AB).
To pomeni da bo napetost PREJE 100% POLNEGA akumulatorja pri temperaturi +10°C padla:
AGM  na 12,70V, GEL  na 12,60V in moker-odprti akumulator na 12,50V (glej SOC razpredelnico).

Če bo zunanja temperatura 0°C, naj bi bila  napetost preje 100%  polnih akumulatorjev naslednja:
AGM 12,50V, GEL  12,40V in moker-odprti akumulator 12,30V (pozor: se že začne proces sulfatizacije pri mokrem akumulatorju)! To je že samo okoli 70% prejšnje kapacitete akumulatorjev (glej SOC razpredelnico).

Zunanja temperatura -10°C bo povzročila padec napetosti v 100% napolnjenem akmulatorju za 0,6V:
AGM na 12,30V, GEL na 12,20V in moker-odprti akumulator na 12,10V (glej razpredelnico).
Zaključek: kapaciteta preje 100% napolnjenih akumulatorjev pri zunanji temperaturi
-10°C je samo še 50% ! Kot tudi: to že pomeni začetek procesa sulfatizacije pri VSEH vrstah akumulatorjev, ki so opisani v razpredelnici
(glej SOC razpredelnico).

Torej pozimi napetost in kapaciteta akumulatorja pade, kar se posledično pokaže kot nezmožnost
zagona motorja ali javljanje računalnika za prenizko napetost.
V novejših Start&Stop vozilih z
AGM akumulatorji
je, poleg nenehnega ugašanja in zaganjanja motorja, zima še dodatna težava…
Še namig: prve težave z zagonom motorja se pričnejo, ko ima akumulator samo še cca. 75% napetosti
(tukaj so še pomemben faktor obraba motorja, gostota olja, kvaliteta goriva, moč motorja).


POZOR: v realnosti vemo, da večina akumulatorjev ni v 100% kondiciji. Večina meni, da, ko izmerijo napetost na svojem akumulatorju od 12,2-12,4V ,  da je akumulator »v redu«. Torej so podatki lahko po razpredelnici še bolj zaskrbljujoči.

 

REŠITEV: pozimi pogosto (oz. kadar je le možno) priklopite »pametni« švedski CTEK polnilnik-vzdrževalnik na akumulator vašega vozila ali naprave. Narejeni so tudi (oz. imajo vgrajene možnosti polnjenja-vzdrževanja) za mrzle in dolgotrajne skandinavske zime za vse vrste akumulatorjev.

 

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih