KATERI POLNILNIK JE PRIMEREN ?
IZBERITE SVOJE VOZILO, PLOVILO ALI NAPRAVO IN POMAGALI VAM BOMO. 
                                                                 KLIKNI NA IKONE  D E S N O  ! 

      

Franc S. iz Grosuplja sprašuje:

Vaši polnilci imajo, poleg polnjenja, še nekaj funkcij, ki jih ne razumem.
Kaj je to RECOND, ki je na mojem polnilcu, ki sem ga kupil pri vas pred leti?
Moram reči, da sem zelo zadovoljen z njim, vendar sem do sedaj uporabljal samo AVTO funkcijo.

Hvala za odgovor.

ODGOVOR:
način "recond" izberemo z gumbom "MODE". To funkcijo uporabljajmo previdno. V originalnih navodilih
je sicer premalo poudarjeno za kakšne akumulatorje je ta način, vendar Vam svetujem, da ga uporabljajte predvsem za mokre (wet) akumulatorje, kjer pokrovčke lahko odvijete in dolijete destilirano vodo! Za zaprte akumulatorje (MF, "wartungsfrei") ni preveč priporočljivo, saj v načinu "recond" polnilnik poviša napetost polnjenja na 15,8V, kar povzroči segrevanje in izhlapevanje elektrolita!
Torej se lahko zgodi, da zaprte akumulatorje, če to večkrat storite, celo izsušite, ker ne morete dolivati 
destilirane vode (in ne smete, kot to izdelovalec akumulatorja prepoveduje)!
In pri tem OBVEZNO ODKLOPITE PORABNIKE Z AKUMULATORJA ("kleme dol")!
Povišana napetost lahko povzroči okvaro elektronike ali porabnike (npr. žarilne nitke v žarnicah).
Kdaj se uporablja RECOND?
Običajno takrat, ko je akumulator že zelo iztrošen (sulfatiziran, skoraj popolnoma prazen).
S tem mu le podaljšamo uporabnost za nekaj časa, vendar vedite, da bo naslednjo zimo verjetno potrebno kupiti novega (to posebno velja za startne akumulatorje).
Kako deluje RECOND?
Ko izberete ta način, polnilnik najprej polni po običajnem ("avto") načinu.
Ko po vseh stopnjah pride do funkcije "recond" (glejte navodila), zasveti ledica tudi na "recond".
Ko to fazo preide (traja do 4 ure), polnilnik avtomatično preide v običajno fazo "vzdrževanje".
Kaj se dogaja v RECOND načinu?
V bistvu je to destratifikacija (angl. stratification=slojevitost).
Pri globoko praznih akumulatorjih (običajno pod 11V in še manj), se elektrolit "postavi" v sloje:
destilirana voda, kislina, destilirana voda, kislina...
Da polnilnik izboljša tokokrog med anodo in katodo oz. elektrokemične procese, poviša napetost
polnjenja in s tem segreva elektrolit. 
Tako nekako, kot pri segrevanju vode v posodi na štedilniku - voda se pri segrevanju meša: topla gor, hladna dol...Znano je, da se elektrolit začne segrevati nad napetostjo 14,7V, zato tudi "pametni" 
polnilniki omejujejo zgornji nivo napetosti pri polnjenju na običajnih 14,4V.

Stari, linearni polnilniki tega niso imeli, zato smo morali paziti (misliti na to), da smo ga imeli priključenega samo določen čas. Drugače je akumulator "zavrel" oz. smo ga uničili.
Zato danes ti stari linearni polnilniki niso (več) varni oz. primerni. Danes vsi hitimo, nešteto opravkov
in misli v glavi... Vozila, elektronika, akumulator, garaža...pa so preveč dragi, da bi "preizkušali" našo nepozabljivost.

Kaj se lahko zgodi poglejte TUKAJ 
Edvard Brank

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih